Merry Christmas - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Susanne Kleverwal - WaarBenJij.nu Merry Christmas - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Susanne Kleverwal - WaarBenJij.nu

Merry Christmas

Door: susannekleverwal

Blijf op de hoogte en volg Susanne

25 December 2011 | Kenia, Nairobi

Dag mensen van het goede leven! Al vol met broodjes, gourmetten, lekkere dingen, wijntjes en andere versnaperingen (mooi woord joh!)?

In ieder geval allemaal gelukkig kerstfeest gewenst vanaf hier! Het is toch wel een vreemde manier van kerst vieren hoor. Gisteravond (kerstavond) hebben we voor onze tent een boterham met jam gehad (na de meest enge taxirit ooit, stel je voor: je deur heeft geen handvat en je chauffeur heeft zo'n kort lontje dat je hem onderweg moet kalmeren). En nu zitten we, op eerste kerstdag, in de zon voor onze tent. Ik zal er even een foto bij doen ;). Het voordeel is dat ik het helemaal niet het gevoel heb dat het kerst is, dus dat ik het ook niet zo mis. Jullie houden me allemaal gewoon voor de gek, eigenlijk is het ook bij jullie hoog zomer en is kerstmis pas als wij terug komen!

De dagen hiervoor hebben we doorgebracht aan het strand, heerlijk! Een super mooi hostel en zo warm dat het zweet van je lichaam loopt als je alleen al in de zon staat. De laatste paar dagen erg gezellige mensen om ons heen, eindelijk weer andere reizigers, dus helemaal geslaagd!

Eigenlijk heb ik verder helemaal niet zoveel te vertelen, het leven in Kenia is saai haha.

Geniet van de regen en alles rondom kerst, voor je het weet is het januari en is het weer tijd om je aan je goede voornemens te gaan houden. Mijn goede voornemen: heel veel leuke dingen doen met heel veel leuke mensen!

Veel plezier daar!!

  • 25 December 2011 - 12:53

    Elsa:

    jij ook vrolijk kerstfeest hier is het een beetje regenachtig dus ben heel jaloers op het weer daar
    tot januari dan maar
    xxx elsa

  • 25 December 2011 - 13:01

    Carlijn:

    Hoi Susanne!

    Jij natuurlijk ook hele fijne kerstdagen en veel leuke avonturen voor 2012!

    Xx Carlijn

  • 25 December 2011 - 14:07

    Henk:

    Beste Susanne en Cas,

    Net bijgekomen van een drukke, maar interessante en gezellige week Istanbul met pabostudenten, stort ik me op het kerstfeest met familie en vrienden. Zo te zien en te lezen gaat het er bij jullie - zoals het hoort - vreedzaam toe tijdens de kerst. Houd het gezellig en alvast een mooie jaarwisseling!

  • 25 December 2011 - 14:12

    Suzanne:

    Fijne kerst daar Suus en alvast een gelukkig, gezond 2012! Stuur je een beetje zon hier naar toe? Tot snel! Kus

  • 25 December 2011 - 14:52

    Frans En Olga:

    vrolijk kerstfeest gewenst in de zon. we hebben geen sneeuw hier en het is tien graden boven nul, dus ook een beetje te warm voor kerst. We hebben hier extra feest want wilma (moeder van olga) is jarig. nog veel plezier aan jullie toegewenst en geniet zoveel mogelijk daar. groetjes.

  • 25 December 2011 - 15:22

    Ton:

    Heyyyy...

    Prachtige tent :-), heb je in ieder geval een plekje voor jezelf.

    We hebben idd geen Kerst hier, geen Witte Kerst bedoel ik dan. Wat dat aangaat zijn we allemaal jaloers op het mooie weer daar. Wij gaan zo, net als nagenoeg heel Nederland, genieten van ons Kerstdiner, het zijn toch de dagen van uitgebreid eten en dat met een hoop familie aan tafel. De kerstvieringen waren allemaal prachtig (hoor ik dan) en de Kerststal van ome Gerard weer allemachtig-prachtig.

    Evengoed ook heel fijne Kerstdagen gewenst voor jullie beide.

    Dikke kussssssss, Ton

  • 25 December 2011 - 18:40

    Jojo En Gerard:

    hallo daar aan de andere kant van de oceaan! MERRY CHRISTMAS!! Inderdaad er wordt weer veel gegeten. (vooral bij oma!) je weet wel ;toast met ei. kip sateh, brie, paturain en natuurlijk niet te vergeten; DE ROLLADE! Het weer hebben andere al over geschreven, wij er maar één woord voor: BAGGER!morgen komen ruben,jo,eric.linda,ferdy, suus, vera en carleen gourmetten. Voor we aan tafel gaan, gaan we eerst nog even de nodige ooooooh's en aaaaah's roepen bij de kerststal waar je oom weer 5 volle dagen aan gewerkt heeft.En ja ... dan is het qua eten al weer voorbij en gaan we ons weer richten op de oliebollen en het vuurwerk! December is o zo'n nare maand voor de lijn :-) heb jij volgens mij géén last van! geniet nog even !!!!!! dikke X

  • 27 December 2011 - 12:20

    Marjolein:

    Ik had een mooi berichtje getypt eerste kerstdag, maar ik zie hem hier niet staan! Je was letterlijk mooi op tijd met je kerstwensen:P! Ik werd er door gewekt, maar ach, voor een berichtje uit Afrika heb ik dat wel over! Na alle pannenkoeken, gourmet en uitgebreide lunch is mijn maag wel verzadigd voor een paar dagen! Hoe was je kerst daar? Hele goede reis alvast naar Egypte:)!!

    Liefs, Marjo

  • 27 December 2011 - 12:51

    Marijn:

    Als je maar een leuke kerst hebt gehad ;) Je bent nu al opweg maar Cairo, dus het saaie Kenia is ook al weer voorbij ;) Je komt nu echt al heel snel terug :D Kannietwachten!!!! Ik ben heel benieuwd naar hoe je Egypte gaat vinden, tis niet het gezelligste land op het moment.. maar zoals ik al zei op facebook.. er wil geen toerist heen nu, dus dat is wel gaaf! lekker rustig :) Alle ruimte en tijd om vanalles te ontdekken!!!! Het schijnt dat alle super de luxe hotels nu aanbiedingen doen waar je je rot om lacht... wie weet kom je dus nog wel in een eapy cheapy superlux hotel ;)

    Have fun babe :D

    xxx

  • 31 December 2011 - 12:45

    Manon:

    Lieve Suus,

    Wat een leven zeg, ik ben jaloers en besef: het is het ab-so-luut waard om een jaar de Kerst te missen als je er zoveel fijne strand- en warmtedagen bij krijgt!! Hier is er niks anders dan voorgaande jaren, behalve dat het enige 'Witte" aan de Kerst de lucht was en dat is het nog steeds nu op Oudjaarsdag. Warmterecord morgen hier met 12 à 13 graden en voor de rest reeeeegen, alleen maar reeeegen! Ik ben dus hartstikke jaloers! Nu zit je alweer lekker in Egypte bij alle schitterende pyramides en nog steeeds in de heerlijke zon! Vast gek om te realiseren met die warmte dat het hier ontzettend vies weer is, maar dat iedereen toch wel degelijk aan zijn jaarlijkse kerstdiner zat..
    Nog minder dan een maand, dan ben je alweer terug!!!! Maak er nog een fantastisch Oud&Nieuw van in Caïro en geniet er onwijs van daaar!!!

    Dikke kus,

    Non

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Susanne

Actief sinds 10 Jan. 2011
Verslag gelezen: 386
Totaal aantal bezoekers 39277

Voorgaande reizen:

08 September 2011 - 28 Januari 2012

Mijn wereldreis

Landen bezocht: