De woestijn in! - Reisverslag uit Caïro, Egypte van Susanne Kleverwal - WaarBenJij.nu De woestijn in! - Reisverslag uit Caïro, Egypte van Susanne Kleverwal - WaarBenJij.nu

De woestijn in!

Door: susannekleverwal

Blijf op de hoogte en volg Susanne

04 Januari 2012 | Egypte, Caïro

Hallo allemaal!! Nog gelukkig nieuwjaar gewenst, beter laat dan nooit!

Even een verslag van de laatste paar dagen. Wat hebben we ook al weer allemaal gedaan?? Hmm..

O ja, natuurlijk zijn we begonnen met de piramides, dat was helemaal geweldig! Heel bijzonder om ze zo dichtbij te zien en zoals je al op de foto's kon zien zijn ze echt heel erg groot :D. Het national museum was indrukwekkend, vooral de mummies en de sarcofagen zijn echt bizar. En zoals ik Lisette al verteld heb, je kunt hun hoofd en voeten zien van de mummies en bij sommige hadden de Egyptenaren stenen die op ogen lijken in de oogkas gedaan. Nou, dan lijkt het helemaal alsof ze zo omhoog komen.
Ik vond het ook wel een beetje wreed om ze zo te zien liggen. Deze mensen hebben alle moeite gedaan om het goed te hebben in het naleven en vervolgens stoppen we ze in glazen hokken en worden hun spullen tentoongesteld. Maar goed, het blijft bijzonder om te zien.

Natuurlijk moesten we ook oud en nieuw vieren. Dat hebben we eerst in het hostel gedaan, op zich was dat niet zo veel aan. Wat gekletst met mensen en een optreden van een man met een grote rok die wel 10 minuten rondjes heeft gedraaid (niet denigrerend bedoeld, het was wel leuk om te zien;)). Na 12 uur zijn we met een groep op zoek gegaan naar een plek om het écht te vieren. Op naar de cruise schepen dus! We zijn er bij één naar binnen gegaan, daar bleken we heel veel te moeten betalen, dus daar zijn we weer weg gegaan. Een stuk gelopen, met de taxi, weer gelopen, met de taxi, alleen het zoeken naar een plek was al een feest. Een groep met een Egyptenaar, Duitser, Noor, Amerikaan, Mexicaan en Cas en ik, maakt dat we ons vermaakt hebben met niks doen. Uiteindelijk zijn we aan de Nijl gaan zitten, de Amerikaan had een kleine gitaar bij zich en de Noor kon zingen dus samen hebben we de meest bijzondere liedjes gezongen! Nou, is dat een goede besteding van nieuwjaar of wat?

En 2 januari zijn we richting de woestijn gegaan. Na een busrit van een uur of vijf kwamen we in Baharia, we moesten maar raden dat we daar uit moesten maar gelukkig stond Achmed daar! En hij kon ook nog engels, wat een feest:D! Maar toen stapten we bij zijn broer in de auto, onze chauffeur en die kon alleen maar hello - cold - 1 minute zeggen haha. Gelukkig kwam er nog een jongen uit Jemen bij de auto in, onze tolk. En op naar de woestijn! Onderweg zijn we naar de black desert geweest. Door de vele rotsen lijkt het een zwart geheel. Als je echter dichterbij komt (we hebben een berg beklommen) wordt het meer grijs/blauw.

Die avond zijn we geëindigd in de White Desert, onze slaapplek. Overal om ons heen stonden enorme witte standbeelden, rotsen die op een natuurlijke manier verschillende vormen hebben gekregen. Ergens daar tussen zijn we gaan kamperen, kip braden boven het vuur en mierzoete thee drinken. 's nachts hebben we onder de sterren geslapen, dat was echt super gaaf. Dat en het feit dat je helemaal niks hoort. Als het thuis helemaal stil is hoor je nog af en toe een vogel en de wind door de bomen. Hier echt helemaal niks, mijn oren toeten ervan haha. 's nachts was het super koud, maar ik lag in een slaapzak en twee lakens over me heen dus eigenlijk was alleen mijn hoofd koud;). En dan word je 's ochtends wakker en dan zie je de zon langzaam opkomen, woow woow woow.

De volgende dag moest ik helaas onder de dekens vandaan, koudddd haha. Maar onderweg terug zijn we langs een hot spring gereden, daar zijn er verschillende van in die buurt. Daar halen ze warm water uit de grond. Dus konden de handjes weer warm worden. 's middags zijn we naar Lake Salt geweest, zoals de naam al zegt: een zout meer. En daarna naar verschillende bergen om te bekijken. Het hoogtepunt van die dag was toch wel om te zwemmen in één van die hot springs, net zoals in bad gaan alleen dan in de openlucht en het water wordt niet koud omdat ze steeds water uit de grond blijven pompen. Dan houd ik wel even de mannen terzijde, pff.. Net of ze nog nooit een vrouw hebben gezien.

Dat is eigenlijk wel zo'n beetje wat we de laatste dagen hebben gedaan. Morgen gaan we met de trein naar Aswan en reizen vervolgens weer omhoog, deels met boot deels met bus. Maar dat is een verhaaltje voor een volgende keer!

x Suus

• 04 Januari 2012 - 15:49

Joke:

Ha schoondochter! Klinkt weer heel goed allemaal! Veel plezier nog!

• 04 Januari 2012 - 16:15

Marijn:

Ik kan alleen maar 'oooohhh' en 'aaaahhhh' en nog meer AAAAAAAH uitkramen als ik dit lees...
    Hoe flik je dat toch allemaal?!?!?!?!?! Gewoon ff onder een sterrenhemel slapen... gewoon ff super gaaf oud en nieuw vieren! Gewoon ff met de auto of de boot daarheen...

het is allemaal zo bewonderingswaardig!!!!!!!

XXXXX

• 04 Januari 2012 - 17:33

Cilla:

Suuuusss wauw super gaaf!!!!!!!!! Je maakt me toch ook weer een hoop dingen mee!!!!! Die piramides en onder de sterrenhemel slapen lijkt me toch echt wel geweldig!!!!!!!
    XXX

• 04 Januari 2012 - 18:35

Sharon:

Hee Suusje! Dat klinkt echt super gaaf zeg!! Die pyramides.. en het slapen in de woestijn!! Onder de sterrenhemel.. WAUW! Die hot spring lijkt me ook errug lekker, lekkerder dan een gewoon bad haha :D Have fun nog!!

XX

• 05 Januari 2012 - 08:50

MT:

Hey Suus,
    Ik denk iedere keer dat het eigenlijk niet beter kan, dat je nu bijna alles al hebt gezien. Maar dan komt er weer een lijst van prachtige momenten. Fantastisch dat je ook in Egypte zoveel beleeft. Geniet van alles en iedereen om je heen! Het is een unieke ervaring.
    Dikke kus, MT

• 05 Januari 2012 - 09:11

Lisette:

Oeoeoeoeoeoeoeh wat een bijzonder verhaal en wat onwijs gaaf om weer te lezen:D:D:D Onvoorstelbaar wat je allemaal meemaakt en wat je allemaal onderneemt, elke keer weer!!:D
    Hééééééél veel plezier met je sightseeing Egypt, want zo kun je het wel noemen geloof ik;)

Dikke kus voor jou!

• 05 Januari 2012 - 10:06

Janine:

Zooo, ik weet even niet wat ik kan aanvullen op de mensen boven mij .... Maar ontzettend gaaf allemaal, geniet ervan & zo te zien doe je dat ook wel, je ziet er goed uit!! Is mien zus!

hihi, liefs x x x

• 05 Januari 2012 - 10:06

Wim,:

Hoi Suus,

Wat een mooi verhaal weer, het blijft je telkens boeien van begin tot eind.
    Wat moet het indrukwekkend voor jullie zijn, als ik de foto zie waarop jij bij de piramide staat WauW wat gaaf.
    Geniet ervan meid.

XXX

• 05 Januari 2012 - 15:31

Ton:

Heyyyy Susanne,

Allemachtig-prachtige belevenissen & momenten, iets voor je hele leven. Tis goed dat je de laatste paar dagen in Kenia je hoofd 'leeg' gemaakt hebt want dan kan al dit moois er weer een plekje krijgen. Enorm ook dat je ons mee laat genieten met dit alles.

Waarschijnlijk zit je nu in de trein of misschien ben je er al en dan in een paar dagen de trip langs de Nijl. Ook naar dat verhaal kijken we nu al uit ;-)

Nog een heel fijne tijd vol 'avonturen' in Egypte.. dikke kussssss XXX