Het luie leven deel 2 - Reisverslag uit Anjuna, India van Susanne Kleverwal - WaarBenJij.nu Het luie leven deel 2 - Reisverslag uit Anjuna, India van Susanne Kleverwal - WaarBenJij.nu

Het luie leven deel 2

Door: susannekleverwal

Blijf op de hoogte en volg Susanne

29 November 2011 | India, Anjuna

Even een kort berichtje, eigenlijk heb ik helemaal niet zoveel bijzonders te vertellen namelijk:) Dat krijg je als je hele dagen niks doet.

We zijn met de trein vanuit Hampi weer terug gegaan naar Goa. Onderweg stond ik bij een deur en toen moest ik van een man bij de andere deur gaan kijken omdat daar watervallen aan zaten te komen. MOOI!!! Hele hoge watervallen, tussen de rotsen door, heel erg bijzonder! (Daarom geeft de Lonely Planet ook aan dat het een leuke treinrit is). Na de treinreis zijn we met de taxi naar Anjuna gegaan, een badplaats in het zuiden van Goa. Eindelijk weer een normale douche - al zit ook hier een kikker haha.

Onze dagen hier bestaan uit: op het strand liggen, niks doen, computeren, beetje eten, op het strand liggen en vooral slapen heel veel slapen. Dus ja, wat ik zei: niet heel veel te vertellen! Maar het is hier wel weer leuk!

Cas en ik hebben vanochtend een berg beklommen (volgens hem was het een heuvel maar ik vond het toch echt wel een berg). Dat was misschien niet zo handig, we hebben namelijk de laatste twee dagen allebei niets gegeten omdat we het niet binnen konden houden. Maargoed we dachten: we zijn aan de beterende hand dus Cas en Suus op hun sterkst de berg op. Een hele klim maar uiteindelijk wel een mooi uitzicht over de zee en vlak bij allemaal roofvogels - dus Cas in zijn sas.:D

Het enige noemenswaardige wat we gedaan hebben, is naar de kapper gaan. Het ging prima, geen extreme dingen gedaan - dat doe ik wel weer als ik in Nederland ben. Maar er is nog nooit iemand zo voorzichtig met mijn haar omgegaan. Jeminee, ik heb niet één keer au gedacht.. Kun je het je voorstellen? Heel bijzonder! En het kostte me 150 roepies of 2,17 euro, dat zou ik in NL ook wel willen!

Had ik jullie al een vergelijking Franse badplaats / badplaats India gegeven? Ik geloof het niet, dus dat ga ik even doen:
In Frankrijk zijn er geen:
- koeien op het strand
- uit elkaar vallende strandbedden
- zwerfhonden onder die bedden
- gratis standbedden
- vrouwen in rare gewaden die je wat willen verkopen en als je vervolgens zegt: I don't want anything, go away, zeggen: You don't wanna be my friend?? NO I DON'T WANT TO BE YOUR FRIEND!
- mannen die fluisteren of soms gewoon hard op zeggen: coca? Marihuana?
- mannen die aan je oor zitten en dan zeggen: scorpion. Ik ben weg gelopen en zag later iemand er wel in trappen, die werd in het oor geprikt door de verkoper met een pinnetje om hem te doen geloven dat er echt een schorpioen in zijn oor zat.
- vrouwen die zeggen: lady lady look at my shop, really cheap, just look no buy
- super lekkere fruit sapjes (alles vers: hmmm.. watermeloen, ananas)
Dat was de vergelijking wel voor nu denk ik.

De planning voor komende week, morgen gaan we weer met de trein naar Delhi. Om vier uur gaat hij hier weg en vervolgens komen we na twee nachten en een dag in de trein in Delhi aan. Daar zitten we nog één nacht en dan gaan we al weer naar het vliegveld. De tijd is echt snel gegaan hier.

O en: ik wil Chantal en Micha van harte feliciteren met Ties!! Dus bij deze: van harte gefeliciteerd :D! Leuke naam ook!!!

Veel succes daar in de kou!!! En voor mij: op naar Kenia!

  • 29 November 2011 - 07:54

    Marjolein:

    Suus!

    Ook als je niet zoveel beleeft zijn je verhalen leuk om te lezen! Geniet nog even lekker van India en alvast een goede reis!!

    Liefs,
    Marjo

  • 29 November 2011 - 08:08

    Sharon:

    Haha koeien op het strand!!!
    Geniet ervan en een goede reis naar Kenia!! Tot het volgende verhaaltje :D

  • 29 November 2011 - 09:21

    Ton:

    Het waait weer denk ik... stroom uitgevallen?.. No Skype *haha*.. ik zie op bovenstaande foto dat je aan het oefenen bent voor Boeddha.

    Op het strand was het ook al zo gezellig, hier is alles gewoon gewoon. Stop niet met genieten daar, je kan iig uitgerust naar Kenia.. we hebben er zin in :-)...

    Dikke kussss XXX

  • 29 November 2011 - 10:14

    Marijn:

    Hey lieverddd

    Lekker chillen met die billen merk ik al wel! Maar hoezo kun je niks binnenhouden? Omdat het niet te pruimen is (ook al zitten er vast geen pruimen in) of omdat je siekie bent?

    haha doe koei op het strand is echt vet leuk!!!

    Bedankt voor je leuke smsje/mailtjes van vroegah enzo :) zal je gauw terug mailen!!!!!

    Goeie treinreis gewenst ;)
    Dikke Kussss

  • 29 November 2011 - 18:14

    Henk:

    Voordat ik me deze avond stort op werkstukken en het voorbereiden van lessen kijk ik even naar jullie laatste bericht... en word .. nou ja ... (een beetje...) jaloers...

  • 29 November 2011 - 21:33

    Gerwin:

    Wat heb je altijd leuke verslagen. Nu zul je wel een keer klaar zijn om kenia in te duiken. Doe de koeien op het strand de groeten van ons.
    Tot het volgende verslag en nog heel veel plezier,
    Groetjes uit Borculo

  • 30 November 2011 - 07:04

    Corinne:

    Gewoon een hele dikke kus.

    Jan en Corinne

  • 30 November 2011 - 15:03

    Maarten:

    Suus.. donders wat ben ik jaloers als ik het allemaal lees!

    Knuffel een koe voor me!

    Maarten xx


  • 01 December 2011 - 09:41

    Janine:

    Hoiii Suuusss.. Bijna naar Kenia!! Daar gaan we dan eindelijk de liefde van je leven ontmoeten!
    Ja ik praat in de we vorm aangezien iedereen doet alsof we met zn allen op reis zijn, is natuurlijk niet zo.. Maar het idee is wel leuk:p
    Papa met zn; "aan het oefenen voor Boeddha", China is al voorbij en is het sowieso niet echt tof om mensen te vergelijken met een Boeddha:p Oh misschien had ik dit in een mailtje moeten zetten maar ach..
    We skypen, mailen, bellen en smsen!! Veel succes met de treinrit.. Lekker kaarten en naar buiten kijken, kuskussssss xxx

  • 02 December 2011 - 14:44

    MT:

    Hey Suus,

    Kom ik weer achteraan kakken... Maar weet dat ik je met heel veel plezier volg. (En soms met een beetje jaloezie, ik geef het toe. Haha..) Het is echt super om alle verhalen te lezen en foto's te zien. En, hoewel je zo'n eind weg zit, weet je ons hier thuis toch telkens weer te verrassen met prachtige fotokaarten, lieve geschreven kaartjes en, vandaag weer, helemaal in stijl, een chocoladeletter per post met persoonlijk bericht erop. Dat je daar aan denkt :-) .. Echt hartstikke leuk. Heel erg bedankt en een superdikke kus, MT

  • 12 December 2011 - 10:31

    Frans En Olga:

    Wij zitten alweer in het koude kikkerland. Blijf genieten !!!!! Voordat je het weet zit je weer in de massa van ons koude Nederland!! Wat kan jullie die koeien schelen op het strand? Blijf de mooie dingen zien en blijf vooral verhalen schrijven en foto's maken. We weten nu hoe leuk het is om jullie in Nederland te volgen!!!! Liefs en groeten en natuurlijk ook voor Cas.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Susanne

Actief sinds 10 Jan. 2011
Verslag gelezen: 270
Totaal aantal bezoekers 39305

Voorgaande reizen:

08 September 2011 - 28 Januari 2012

Mijn wereldreis

Landen bezocht: