Het luie leven - Reisverslag uit Hampi, India van Susanne Kleverwal - WaarBenJij.nu Het luie leven - Reisverslag uit Hampi, India van Susanne Kleverwal - WaarBenJij.nu

Het luie leven

Door: susannekleverwal

Blijf op de hoogte en volg Susanne

23 November 2011 | India, Hampi

De titel zag ik bij een andere blog over India en ik vind hem wel erg toepasselijk voor de laatste dagen hier.

We zitten nu in Hampi, zuid India, 300 km het land in vanaf de westkust.
Het is ongelovelijk mooi hier. De treinrit hierheen was al bijzonder. Een rit van ongeveer 8 uur - dat klinkt misschien lang, maar Cas en ik hebben ons tempo zo aangepast dat het allemaal zo voorbij vliegt. Als wij 6 uur op een station moeten wachten dan gooien we de tassen op de grond en gaan zitten wachten. Een beetje om ons heen kijken en een beetje kaarten en dan is de tijd zo om.
Deze treinreis was helemaal geweldig omdat het overdag was en we dus uren lang in de deuropening konden staan. 1 van mijn favoriete bezigheden hier, haren in de wind door de snelheid van de trein en voor de rest naar het uitzicht kijken. Het veranderde van bossen met watervallen naar bergen met rotsen, palmbomen en akkers. Ik heb de foto's om het te bewijzen;)

En dan kom je in Hampi, met de tuktuk naar het pondje - wat een bootje blijkt te zijn - probeer daar maar eens op te komen met de tassen haha, wat een stom gezicht moet dat zijn geweest. Vervolgens kom je op een zandpad waar alleen maar hosteltjes zitten er komt haast geen verkeer want de brug ligt zo'n 40 km hiervandaan, er komen allemaal mannen naar je toe of je een kamer wilt, we zeggen No thank you EN ZE GAAN GEWOON WEG! Gewoon, zonder dat we hebben moeten schreeuwen, handgebaren moesten maken of in de negeerstand moesten.
Het hostel (Mowgli - staat in de Lonely Planet) ziet er erg leuk uit, allemaal ronde hutjes met rieten daken en een hangbed voor de deur. De eerste nacht sliepen we echter niet in zo'n hutje maar in een hok met een betonnen vloer en een betonnen bed;) Niet heel succesvol, ook de douches en de wc zijn niet echt 'je van het'. Ik kan trouwens nu wel zeggen dat ik het gedouched met een kikker samen! hihi..
De volgende dag werden we wel in zo'n hutje gezet en dan lijken de douches en de wc al veel minder erg!

We hebben ontbeten op een rots met onze voetjes in het water.. Het ultieme leven. 's middags hebben we ook alleen maar daar gezeten. Cas is gaan rotsklimmen en vogels kijken en ik? Ik heb alleen maar in de zon gelegen! Heerlijk!

Natuurlijk zijn er ook wel dagen geweest dat we wel wat hebben gedaan. (van de 5 waren daar er 2 van;)). De eerste 'we moeten wat doen dag' hebben we een tempel bekeken, daar stond een olifant te bedelen om geld en toen we hem wat gaven (je legt het in zijn uhm.. neusgat en vervolgens geeft hij het aan een man) kregen we een klap op ons hoofd met/van zijn slurf! LEUK!!! Daarna verschillende ruines bekeken, daar staat Hampi bekend om.
Gisteren hebben we ook een 'we moeten wat doen dag' gehad. Dit keer hebben we fietsen gehuurd om net buiten het dorp Hampi verschillende ruines te bekijken. Het gebied met ruines was enorm, heel erg bijzonder om te zien. Van kasteel door naar tempel, door naar ondergrondse tempel, door naar uitkijktoren, naar olifantenstallen, heel erg bijzonder. En een goed idee om op de fiets te doen, zo konden we tussen de nog overeind staande muurtjes fietsen.


Nouja, we hebben dus flink de kans gekregen om weer bij te komen. 's avond elke keer bij hetzelfde restaurant gegeten omdat ze zulke lekkere westerse dingen op de kaart hebben staan :D! Het lokale eten vind ik niks aan. En hoe ze het hier eten vind ik helemaal ranzig. Heb je ooit iemand iets van Chili ofzo met de handen zien eten? En vervolgens er nog rijst bij pakken?? BAHBAHBAH. Vind je het gek dat we de hele dag met handcreme lopen hier haha
Nog een reden voor dat restaurant is omdat ze elke avond een film draaien, beetje tv kijken komt er anders ook niet van;). Gisteren was de Lion King, leuk! Ik moest niet eens huilen haha.

O ja en kokosnoten zijn niet lekker. Ik ben benieuwd waar we de kokossmaak vandaan halen, niet van kokosnoten! haha

Vannacht (4 uur) staat de taxi klaar, ik heb de chauffeur al ontmoet - en die brengt ons naar het treinstation. We gaan weer terug naar Goa om te genieten van zon, zee en strand!

x van Suus

  • 23 November 2011 - 06:33

    Bets:

    Goedemorgen Suus,

    Wat een relaxed verhaal...heerlijk.
    Maar terug naar zon, zee en strand is natuurlijk ook heerlijk.

    Blijven genieten...

    XXX

  • 23 November 2011 - 07:19

    Ton:

    Heyyyyy lekker ding... klinkt goed, heel goed zelfs. Heaven on earth, tenminste, dat lees ik tussen de regels door. Als je straks weer thuis bent regel ik wel een kikker voor je *big smile*.. KUSSSS xxx

  • 23 November 2011 - 07:33

    Riet:

    Dat is wat ze noemen vakantie! ik was niet blijven staan in die douche met die kikker. Dan maar smerig........ haha.
    Geniet ze met volle teugen. Als ik jouw verhalen lees, dan wil ik ook op vakantie! Waar zal ik volgend jaar naar toe gaan?

  • 23 November 2011 - 07:59

    Carlijn:

    Ha die Suus!

    Wow jouw verhalen klinken echt super! Helemaal als ik nu door het raam naar buiten kijk en het droevige weer van hier zie...
    Ik kan me indenken dat 'gewoon' eten erg lekker is na al dat exotische.
    Heel veel plezier nog daar! Over ietsje meer dan 2 maanden ben je alweer thuis!

    xxx

  • 23 November 2011 - 09:06

    Manon Voskamp:

    Suus,
    Wat een stories weer, bizar! Douchen met een kikker; weet je zeker dat als je hem kuste, het geen prins werd? Ik zou het toch eens proberen! Haha, heerlijk! Fijn dat je verder in de rieten hutjes kon slapen, dan is iig dat gedeelte een beetje comfortabel!Lekker dat je nu weer naar Goa gaat om te genieten van zon, zee en strand en hopelijk nog meer westers eten, want ik kan me heeel goed voorstellen dat de rijst (helemaal om met handen te eten) je de neus uit komt.. En waaat cool dat je een hoofdklopje kreeg van de olifan, wauw!

    Geniet er nog heel erg van, superleuk om al je geweldige en bizarre verhalen te lezen! Rust nog even lekker uit!

    Dikke kus,

    Non

  • 23 November 2011 - 10:17

    Marijn:

    Wat een fijn verhaal ;) lekker ontspannen, relaxed.. het echte leven volgens mij! Fijn dat je lekker tot rust gekomen bent!!! heb je trouwens geen hersenschudding aan die klap van de olifant overgehouden? Die slurf moet toch wel een ton wegen ?!?! Je verhalen zijn elke keer weer jaloersmakend!!!

    XXX

  • 23 November 2011 - 11:12

    Angelique:

    He suus,
    Wat fijn dat jullie zo tot rust zijn gekomen! Kun je er in ieder geval weer tegen aan! Zou toch zonde zijn, overspannen terug komen van een wereld reis :P ..

    Als ik die foto's zie, heeft india ook helee mooie plekjes?!

    geniet ervan..

  • 23 November 2011 - 11:24

    MT:

    Hey Suus,

    Ik ben blij dat je weer een beetje je draai gevonden hebt. Fijn dat je nu in het heerlijk zonnige, rustige, prachtige en volgens mij schonere zuiden zit. Dit is wat je even nodig hebt (en ik ken er nog één.. haha..). Wat een schitterende foto's en wat zie jij er goed uit, zeg! Geniet nog van wat komen gaat. En ik zou die 'we-moeten-wat-doen-dagen' maar beperken..

    Dikke kus, MT

  • 23 November 2011 - 13:17

    Mirjam:

    Hee Suus,

    Zo te horen ben je weer wat meer ontspannen! Gelukkig maar!

    Klinkt allemaal weer erg goed. Alleen die kikker? Dat lijkt me iets minder. Misschien als je hem had gekust....

    Geniet er van!

    Liefs

  • 23 November 2011 - 18:04

    Sharon:

    Haa Suusje!

    Wat een leuke blog weer, heeeeerlijk dat luie leventje! Mag ook wel, even lekker uitrusten zodat jullie er weer tegenaan kunnen.
    Ik wil ook wel zon zee en strand!!!! Het weer hier is verschrikkelijk!

    Geniet ervan!! ;)

    Liefs Sharon

  • 23 November 2011 - 20:16

    Suzanne:

    He Suus!

    Wat leuk om weer een verhaal van je te lezen!! Helemaal niets mis mee hoor om af en toe is ff lekker te luieren en niets te doen. Wat een mooie foto's weer! Hoe kan kokos nou niet lekker zijn haha?!

    kus Suus

  • 23 November 2011 - 20:43

    Lisette:

    Wouwwouwwouw!!! Wat een mooie foto's!!:D En wat een fijn verhaal weer om te lezen:) Gelukkig gaat alles goed en hebben jullie weer kunnen genieten van het bijzondere India!:D

    Echt ik verbaas me elke keer weer over alles wat je meemaakt, tjonge wat een berg aan nieuwe ervaringen neem je mee terug naar Nederland! Ik geloof dat ik helemaal gek zou worden van de omstandigheden waarin jullie soms nachten moeten doorbrengen hoor! Echt petje af hoor!
    Nu weer lekker naar Goa; zon zee strand en een heerlijke treinreis voor de boeg:)

    Veel plezier en een goede reis!!!

    Dikke KUSSSS!


  • 24 November 2011 - 11:49

    Wim:

    Hoi Suus,

    Pffff wat een leuk ontspannend verhaal, lekker even niks, gewoon leuke dingen doen op een relaxte manier. Ga zo door.
    Geniet er van.......

    XXX

  • 24 November 2011 - 15:37

    Eric:

    Heel goed even een rustmomentje inlassen en de ervaringen laten bezinken!
    Ik heb tegenwoordig vaak een kikker of zelfs een eendje in de doesj maar das vast niet wat je bedoeld ;)
    Veel plezier nog en mooie verhalen blijven schrijven!

  • 26 November 2011 - 03:44

    Olga:

    Hè die Suus, blij om te horen dat je al wat beterder voelt!! Geniet nog lekker van India. Groeten aan Cas xxx olga

  • 27 November 2011 - 10:59

    Juud:

    Heej Suus!

    Wat een verhalen zeg! Super gaaf! En wat lekker dat jullie het relax aan doen en gewoon echt even vakantie hebben! :-) De foto's maken me wel jaloers hoor! Hier is het nu een saaie, koude, donkere, stormachtige zondagmiddag in mijn pyama op de bank! Maar had ook liever in mijn korte broekje op het strand tussen de palmbomen gezeten! Ik zal sinterklaas vragen je kadootje achter te laten, want Kenia is straks wel erg ver voor de oude heer ;-)! Geniet nog met volle teugen en wij gaan stiekem vast beginnen met aftellen, zodat we je weer kunnen zien!! :-D Take care, doe Cas de groetjes en een hele dikke kus hier vanuit Hollandia! XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Susanne

Actief sinds 10 Jan. 2011
Verslag gelezen: 310
Totaal aantal bezoekers 39306

Voorgaande reizen:

08 September 2011 - 28 Januari 2012

Mijn wereldreis

Landen bezocht: