New York, New York!! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Susanne Kleverwal - WaarBenJij.nu New York, New York!! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Susanne Kleverwal - WaarBenJij.nu

New York, New York!!

Door: susannekleverwal

Blijf op de hoogte en volg Susanne

13 September 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Even een verslagje vanuit het zonnige Amerika (ja ja, het is hier zo'n beetje 26 graden)!!

We zijn 10 september 's avonds aangekomen en toen met de gele taxi gegaan opweg naar het hostel. Het mailtje aan mijn ouders die daarna is geschreven gaat ongeveer zo:

"Het is hier echt groot en druk en ze hebben écht die gele taxi's en je moet écht slalommen door de stad om op een bepaalde plek te komen en het is er echt heel druk en er rijden echt heel veel hele grote auto's (gaan we in Nederland allemaal hybride rijden terwijl ze daar hier geen moment over nadenken) En dan kom je door van die slechte wijken, waar écht die gangsters lopen HEEL VEEL en ik heb het hek van central park al gezien en het hostel hier is echt heel erg groot en we hebben een lekker bed en het is om half 8 hier al donker"

Een beste eerste indruk nietwaar? De volgende dag waren de gemoederen als weer iets bedaard en zijn we uit gaan vinden hoe de metro werkt. Dat is allemaal wel super goed geregeld hier en we kunnen dus ook overal komen. Die dag hebben we zo'n beetje gezien: een deel van de 9/11 herdenkingen, een paar kerken, de skyline bij de oostkust van NYC, het vrijheidsbeeld, de doorsnede van Central Park (MT je had gelijk, het is toch wel groot en een heel eind lopen...) Chinatown, Little Italy en 's avonds wederom de skyline!

Dag twee hebben we gezien: pennstation, Times Square met alle reclames en lampjes en enorme gebouwen, een hele grote Disney winkel een een echte M&M winkel!! Toen naar Bryantpark en daarna naar Rooseveld island om weer een skyline te bekijken maar dan van Midtown. Daarna hebben we een tijdje in Central park gehangen, we hadden echt gras onder de voeten nodig het is wel heel veel stad hier.. pff.. 's avonds zijn we naar Rockefellercenter geweest, dat was echt helemaal super!! Ik ga ook even proberen om daar een foto van op deze site te krijgen. Dat was zo ontzettend bijzonder!! En Times Square in de avond is ook erg mooi!

En nu zit ik hier wakker te worden en gaan we zo maar eens even bedenken wat we gaan doen! Morgen waarschijnlijk een trip naar Ellis Island (vrijheidsbeeld) en 's avonds Gospeltour!

xx Suus

O ja, mijn Nederlandse nummer doet het hier niet. Dus ik heb een Amerikaans nummer, voor als je het nodig hebt: +19176837450

  • 13 September 2011 - 13:24

    Janine:

    Hoiiii.. hier ben ik weer!! Nu ik eenmaal weet hoe het moet, houd ik niet meer op hoor ;) het klinkt allemaal heel erg super! De komende tijd doe ik het nog even met de NYC movies, die waarschijnlijk toch minder indrukwekkend zijn maar ach! wat niet weet, wat niet deert! succes daar, pas op jezelf! en het is je gelukt met je amerikaanse sim kaart? op welk nummer kan ik je nu bereiken, als ik dat zou willen?? kusjessss love youu

  • 13 September 2011 - 13:25

    Lisette:

    Hee Suusjeee:D

    Jeeeee wat heb je al veel gezien daar zeg:O Pfoe dat gaat maar door met dingen die je al hebt gedaan!! Echt onwijs gaaf, ben benieuwd of het lukt met de foto zo!!
    Fijne dag nog vandaag en veel plezier morgen op Ellis Island en met de Gospeltour! Klinkt ontzettend leuk:D (pff en ik zit hier maar huiswerk te maken.. ;))

    Diiiikkkke kussss

  • 13 September 2011 - 13:32

    Gerrit:

    Hoi Susanne, leuk zo'n verslag kunnen we je mooi volgen, nog veel plezier.

    Groetjes uit Borculo

    Gerrit en Sietske

  • 13 September 2011 - 13:59

    Cas:

    Hey Suus,

    het is allemaal wel heel écht he? (ik heb in bovenstaand stukje 12(!) keer het woord echt gelezen).
    Leuke dingen heb je gedaan hier in NY! ;P Ik zal vanavond of morgen een verhaal schrijven over wat ík hier heb meegemaakt. ;)

  • 13 September 2011 - 14:49

    Joke:

    HE Suus, klinkt heel goed allemaal!

    Doe je de groeten aan Cas?

  • 13 September 2011 - 15:00

    Marijn:

    Whaaaa die foto in die smartie winkel! Ohnee, M&M!!! Hoe vet!!! Gaaf verhaal Suus!! Jij vermaakt je wel ;) Super! Mooie skyline ook... tis net fotoshop he! haha!!! mmaar wat is een rockefellercenter? Ik als Engels-deskundige ken dat woord niet... schaam! Veel plezier nog, babe! Now you're in New York... Concrete jungle where dreams are made of... ;) *kutnummer!!! Ben ook benieuwd naar je verhaal over de gospeltour!
    xxxxxxx

  • 13 September 2011 - 16:43

    Hoi Suzanne:

    Leuk om te lezen waar je bent. Jouw verhaal over NY is zo herkenbaar. Ik ben er vorig jaar geweest. Lekker van genieten, het is zo weer voorbij. Die foto van jou in de M&M Shop. Leuk, daar heb ik dus ook gestaan. Ik volg je via de link die MT via Facebook gestuurd heeft.

    Groetjes,
    Wendy (MT d'r werk)

  • 13 September 2011 - 17:02

    Dees:

    :D

  • 13 September 2011 - 17:09

    Mama Bets:

    Hé Suus.........vreselijk hè...al die M& M's......de keuze is reuze!!! Het lijkt er nu op dat jullie de smaak te pakken hebben (leuke woordspeling :D) met z'n beiden.
    Geniet er van, dan ga ik gewoon de was opruimen -.-

    Kussssssssss

  • 13 September 2011 - 18:40

    Lianne:

    Ohh jullie plannen voor morgen klinken echt leuk, daar ga ik straks wel even met jullie over babbelen:) Ik kan me heel goed voorstellen dat jullie echt je ogen uitkeken zaterdag, dat had ik ook!!

    En fijn dat ik niet de enige ben die zijn telefoon niet kan gebruiken. Tot straks om 5 uur op Times Square! Liefs x

  • 13 September 2011 - 20:58

    Daniëlla:

    Hej Suus,
    klinkt allemaal geweldig als ik dit zo lees, herdenkingen zullen ook wel errug indrukwekkend zijn geweest! Genoeg te zien en te doen! Geniet ervan en tot lees maar weer!

  • 14 September 2011 - 04:52

    Elsa:

    hoi suus
    nou het klinkt allemaal heel leuk en dan zit ik op school maar leuk dat het zo leuk is
    xxx elsa

  • 14 September 2011 - 10:36

    Annemarie:

    Heey Suus, (en Cas natuurlijk ook!)

    Ik heb je site van Lisette gekregen, want ook ik ben nieuwsgierig naar alles wat jullie gaan doen en zien ;) Wat hebben jullie al ontzettend veel gezien en gedaan! En dit is nog maar het begin.. Heel veel plezier samen en geniet ervan! Ik ben ontzettend benieuwd naar alles wat jullie nog gaan doen, dus ik zit met smacht te wachten op je nieuwe verhaal. ;)

    Liefs Annemarie

  • 14 September 2011 - 13:00

    Suzanne:

    Super Suus! Wat indrukwekkend allemaal. Geniet ervan!! Liefs

  • 14 September 2011 - 14:00

    Cilla!:

    Jaaaa Suus weer een leuk verslag!! En volgens mij voldoet NY helemaal aan je verwachtingen met de ECHTE gele auto's en de ECHTE gangsters haha!!! Have fun!!!! Dikke kusssssje

  • 14 September 2011 - 14:57

    Joyce Ten Elzen:

    oooh wat leuk om te lezen!!! Jullie heb in zo'n korte tijd nu al onwijs veel gezien, gaaf!!

    Ik wacht met smart op het volgende verslag! :D

  • 14 September 2011 - 15:27

    Riet:

    Hoi Suus, wat geweldig om dit allemaal te lezen.
    Ennuh: ik verwacht voor 1 oktober nog wel een recept van jou. Geen smoesjes!!!!!!!

  • 14 September 2011 - 19:23

    Micha & Chantal:

    Hey, wat klinkt dit super gaaf allemaal. Lekker genieten daar!
    Maak er een mooie tijd van, we gaan zeker nog een paar keer mailen en we houden je in de gaten hihi.....

    Groetjes Micha & Chantal en natuurlijk een poot van Diezel

  • 15 September 2011 - 09:22

    Wim:

    Hallo Suus.

    Wat moet het geweldig zijn om dit allemaal mee te maken, en wat hebben jullie al veel gezien.
    Ik vind het heel leuk om je verhaal te lezen en we wachten alweer op de volgende.
    Nou ik heb de koffie op en ga maar weer schilderen, tot de volgende mail.

    Doe Cas de groeten.

    Groetjes.

  • 15 September 2011 - 13:36

    MT:

    Hey Suus,
    Ik ben hartstikke benieuwd wat je nog meer hebt gedaan en nog gaat doen in New York. Er is zo ontzettend veel te doen. Ik ben hartstikke jaloers. Dat snap je. Haha..
    Maar volgens mij gaan jullie binnenkort alweer naar de Niagara Falls. Toch? Maar uiteraard kun je nog leuke dingen bewaren voor later. Je bent voorlopig nog niet weg uit de USA. Geniet ervan met volle teugen!! Dikke kus, MT

  • 19 September 2011 - 09:24

    Sjaaan:

    wil meer foto's zien!!

  • 19 September 2011 - 11:15

    Riet:

    Suus, ik had van MT een smiley er bij moeten zetten, je mocht eens denken dat het geen grapje was. :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Susanne

Actief sinds 10 Jan. 2011
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 39307

Voorgaande reizen:

08 September 2011 - 28 Januari 2012

Mijn wereldreis

Landen bezocht: