Philly - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Susanne Kleverwal - WaarBenJij.nu Philly - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Susanne Kleverwal - WaarBenJij.nu

Philly

Door: susannekleverwal

Blijf op de hoogte en volg Susanne

29 September 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Ondertussen ben ik alwéér in New York City, maar het is niet de hele week zo geweest;)

We zijn dinsdag terug gekomen uit Philadelphia, dus ik zal eens even vertellen wat we daar allemaal gedaan hebben.

Het eerste leuke feit over Philadelphia: het is de oudste stad van Ameriks, meneer Penn heeft daar de genummerde straten geïntroduceerd bijvoorbeeld.

De eerste dag daar hebben we de hele toeristische dingen gedaan zoals Independence Hall bezocht en naar de Liberty Bell gekeken. De dagen daarna hebben we steeds een wijk gepakt om die helemaal te bekijken. (en dat zijn kilometers als je er zigzaggend doorheen gaat pff.. haha).

De eerste vier nachten zaten we in een hostel die ver uit het centrum zat, maar toen zaten we midden in het bos dus je hoorde ons niet klagen. Het was een Mansion, echt heel erg mooi ook meubels enz. van 200 jaar geleden, daar hebben we ons ook prima vermaakt.

De drie nachten erna zaten we midden in het centrum in een hostel. Deze was heel nieuw maar erg leuk, met filmavonden en activiteiten. De tweede avond heeft iemand van de receptie Cas, Guy (een jongen uit Istanbul) en mij meegenomen naar een bar waar ze karaoke-avond hadden. Nou, zo zie je ze in Nederland niet hoor! Iedereen deed mee en vooral de jongens lagen vol overgave op de grond de hoogste noot te halen!!

Voor de rest hebben we daar een grote gevangenis bezocht (voor een deel een ruïne). De straf daar was niet om de mensen lichamelijk te straffen maar om ze in te laten zien wat ze fout hebben gedaan. Dit deden ze door iedereen in isolatie te zetten, 24 uur per dag. Ik kan me heel niet voorstellen wat voor een effect dat op me zou hebben.

Op vrijdag regende het zo hard dat we een ander plan moesten verzinnen en toen zijn we naar het science museum geweest. Erg leuk! Ik heb alle testjes en dingetjes gedaan die maar konden dus heb me prima vermaakt! Er was ook nog een expositie van mummies, deze was erg indrukwekkend en wat dat betreft kan ik niet wachten om naar Egypte te gaan!

We hebben dus alles van Philly wel gezien denk ik. Nu weer terug in New York, gisteren heb ik niet bijzonder veel gedaan. Eerst heb ik Cas meegenomen naar een speelgoedwinkel waar een Australische me over vertelde. Daar is een grote piano waar je overheen kunt lopen, deze is gebruikt in verschillende films. Zie foto's:D. Daarna ben ik naar ons oude hostel geweest omdat mijn bril weg is, vervolgens twee uur op het politiebureau gezeten om aangifte te doen (ach, moet je ook een keer gezien hebben toch??) en een tijd op de trap op Times Square gezeten. Ik ging daar rond vier uur weg, even nog winkels bekijken. Cas en ik hadden er om vijf uur weer afgesproken en toen ik er om half vijf weer kwam, zag ik net dat de hele trap werd ontruimd en dat er allemaal politieagenten stonden. Bleek er iemand voor de trap (achter het standbeeld) zijn keel doorgesneden te hebben. Cas helemaal in paniek dat ik ergens zat te hyperventileren, maar gelukkig heb ik niks van gezien!

Nou, vandaag wat dingen voor China bekijken en ik denk even naar het Yankees stadion en vanavond een Ghosttour!

O en mijn Nederlandse nummer doet het weer! Gelukkig!!

Groetjes Suus

  • 29 September 2011 - 14:14

    Gerrit:

    He Susanne, Sietske en ik zaten al te wachten op je volgende berichtje we vinden het erg leuk die verslagen, ga zo door.
    Doeiiii
    Gerrit en Sietske

  • 29 September 2011 - 14:27

    Susanne:

    Suuussss leuk weer je verslag!!!!! Je hebt er echt al een hoop mee gemaakt! Ga je ergens nog foto's op een site zetten ofzo? Of krijgen we die te zien als je weer terug bent over een paar maanden?
    Veel plezier met de Ghosttour! Hoop dat je er levend door komt:).
    XXXXX

  • 29 September 2011 - 14:31

    Cilla:

    O god ik ben er ff niet bij hoor! Beschouw mijn vorige berichtje ( onder de naam Susanne..... ) maar als niet verzonden haha! Heb net heule mooie foto's gezien!!!!!
    Nou Suus, dikke kus en ik hoop wel nog steeds dat je de ghosttour door staat:). Daaaaaaaaagggg XXXXXXX

  • 29 September 2011 - 14:56

    Ton:

    Heyyyy Susanne... leuk dat je schrijft wat je meemaakt en gezien hebt (ben nog steeds jaloers *haha*).. mooie foto's ook. Hangt die piano aan de wand ofzo? Je loopt naar boven zo te zien.. China, here we come. Ik hoop natuurlijk dat je een voorspoedige reis zult hebben waar je dan ook niet met mate van moet gaan genieten. Ben heeeeeeel benieuwd hoe jullie China zullen gaan beleven, de eerste dagen heb je al een plek om te slapen dacht ik, toch? Tot gauw mail? sms'? spreeks? weer.. Dikke kusssssss voor jou & de groeten aan Cas.. & sterkte en veel plezier voor beide..

  • 29 September 2011 - 15:06

    Justin:

    Mooi dat je het heel leuk daar hebt, Philadelphia lijkt mij ook wal leuk zo te horen :).

  • 29 September 2011 - 15:38

    Janine:

    Hey suuuus! Bedankt voor de foto's, ziet er allemaal gaaf uit! Die gevangenis is inderdaad wel indrukwekkend.. En dat bord van de Xenos ook, enorm.
    Ik ben aan het sparen zodat ik jullie tegemoet kan komen vliegen, maar denk dat je alweer aan je master bent begonnen tegen de tijd dat ik het geld bij elkaar heb hihihihi
    Goeie reis als ik je niet meer spreek en laat me weten als je weer wilt skypen!
    xoxoxoxox Loveyouuu & groetjes aan Cas

  • 29 September 2011 - 15:55

    Elza:

    Je gaat nu zeker op dansles, na het dansen op die piano die vongens Ton aan de muur hangt, nou dan handen de kasten ook daar op z'n kant aan de muur. Leuk om elke keer jullie verslag te lezen, het duurt soms alleen een beetje lang, ik dacht al dat er iets niet naar wens ging. Nog heel veel plezier en we wachten op het volgende verslag. Groetjes van ons alle vier daaaaaaaag!!!!!!!

  • 29 September 2011 - 16:13

    Suzanne:

    Suus wat een geweldige verhalen weer! Wat maken jullie daar ontzettend veel mee he. Super dat je ook meteen foto's plaatst!

    Genietze!

    Liefs Suzanne

  • 29 September 2011 - 16:58

    Joke:

    Hoi Suus,

    we kijken altijd zo uit naar jullie verhalen! Zo te lezen maken jullie heel wat mee en houden jullie je erg goed! Groeten aan Cas!

  • 29 September 2011 - 17:32

    Mama Bets:

    Hé Suus.......
    Volgens mij ben je je bril gewoon kwijtgeraakt, omdat je inderdaad dat gedoe op het politiebureau ook een keer mee wil maken....
    En wat een lieve profielfoto is dat zeg.
    Als afsluiting een Ghosttour...Zou je dat nu wel doen???!!!
    Suus en Cas alvast een hele goeie reis gewenst en...we spreken elkaar nog.

    XXXXXXXXXXXXXXXX


  • 29 September 2011 - 19:36

    Job En Lisette:

    Heee Suuuuuuuuuus!!!!

    Gaaf om je verhalen te lezen!! We worden er helemaal vrolijk van!!
    Ben echt blij te lezen dat je niks van het gebeuren bij times square gezien hebt! We gaan nu weer je foto's bekijken, leuk hoor!
    We wensen je alvast een heeeeeeele goede vlucht naar China!! En we zijn natuurlijk alweer erg benieuwd naar je nieuwe verhalen en avonturen! Enjoy!!

    Liefs dikkedikkedikkedikke knuffels en kus

  • 29 September 2011 - 19:38

    Marijn:

    Heey Suusje! Leuk verhaal weer... Gatverdarrie.. iemand zn keel doorgesnede.. dat je dat nou weer net niet zag, stom man! ;) Nee grapje... maarja shit happens in the big city! Ik vind die foto's van het antieke hostel in Philly echt super vet!! En je staat er ook heel mooi op op die foto in de gevangenis..!! Uniek plaatje. Schrijf je ook een verhaaltje over de Ghosttour? Ben dr benieuwd naar :) Veel plezier skattiej! En goeie reis alvast!

  • 29 September 2011 - 22:26

    Otto:

    Ook in Hoogeveen wordt je/worden jullie gevolgd! Prachtige verhalen!

  • 30 September 2011 - 07:39

    Angelique :

    Suus!!
    Ik geniet echt van jullie verhalen. Wat leuk om te lezen allemaal.
    Net zo vies, die vent spoort hem echt niet met zijn keeltje!
    Die foto he, gaaf.. Xenos! Ga hem morgen meteen aan martin laten zien.

    Have fun, xx

  • 30 September 2011 - 20:00

    Marjolein:

    Hoi Suus!

    Echt superleuk om je verhalen te volgen, de foto's zien er ook gaaf uit! Ben erg benieuwd hoe jullie het gaan hebben in China, heel veel plezier en tot spreeks;)!

    Liefs Marjo

  • 01 Oktober 2011 - 06:46

    Hermine:

    Wat een belevenissen!!!!!!!!!!! Veel succes op weg naar China, gr Hermine

  • 01 Oktober 2011 - 10:50

    Wim:

    Hallo Suus,

    Als je alles op een rijtje zet hebben jullie in de weken VS ontzettend veel meegemaakt. En wij maar genieten van jullie verhalen.
    Ik wens jouw en Cas een goede reis naar China, geniet ervan en heel veel plezier.

    XXXXXXXXXXXX

  • 01 Oktober 2011 - 11:11

    Tamara:

    Haha die foto van Xenos, die is grappig!! Bijna dezelfde doelgroep als hier!! Je kan het zelfs zover van huis nog niet loslaten....
    Leuke verhalen weer hoor.
    En veel plezier in China gewenst. We lezen wel weer een nieuw verslag.
    Groetjes Tamara

  • 02 Oktober 2011 - 12:05

    Chantal :

    Hey Susanne,

    Wat een leuk verhaal weer en wat maken jullie super veel mee. We zijn weer benieuwd naar het volgende verhaal.

    Groetjes Micha & Chantal

  • 02 Oktober 2011 - 18:56

    Erik En Jolanda:

    Wat schrijf je toch leuk, je hebt een leuke pen. En wat krijg je toch veel indrukken binnen, maar goed dat je er een verslag van maakt, anders kun je het allemaal niet onthouden.
    Lieve groeten van ons, ook aan Cas, en een goed vervolg gewenst.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Susanne

Actief sinds 10 Jan. 2011
Verslag gelezen: 418
Totaal aantal bezoekers 39313

Voorgaande reizen:

08 September 2011 - 28 Januari 2012

Mijn wereldreis

Landen bezocht: