De eerste indruk van China - Reisverslag uit Shanghai, China van Susanne Kleverwal - WaarBenJij.nu De eerste indruk van China - Reisverslag uit Shanghai, China van Susanne Kleverwal - WaarBenJij.nu

De eerste indruk van China

Door: susannekleverwal

Blijf op de hoogte en volg Susanne

02 Oktober 2011 | China, Shanghai

Hallo allemaal,

Even een kort berichtje, want we zitten ondertussen nog steeds aan de andere kant van de wereld - maar nu wel aan een andere andere kant;). WE ZIJN IN CHINA!!!!

De vlucht ging prima, ik moet zeggen dat 14 uur vliegen wel lang is en slapen in een stoel is niet voor mij weggelegd maarja..

Om half 7 's avonds geland (voor jullie half 1 's middags geloof ik) en toen met een taxi naar het hostel. En ja hoor: Chinezen kunnen echt geen engels haha. Maar we hebben het gevonden en het is goed gegaan.

Vanochtend heel vroeg wakker, ik moet een jetlag doorstaan van 12 uur (NYC 12 AM = Shanghai 12 PM) dus ik ben aan de wandel gegaan. Het is zo stom om hier te lopen en vervolgens te doen alsof het de normaalste zaak van de wereld is... Om kwart over 7 's ochtends een park vol met: oude mannen die aan het vliegeren zijn - mensen die badmintonnen - hardlopen - tai chi - Chinese dans, heel erg bijzonder en super om te zien!

O, ik heb nog even een foto toegevoegd van het uitzicht van het hostel, het Financiële district van Shanghai in het donker!

Jeminee, ik ben in China

  • 03 Oktober 2011 - 05:24

    Ton:

    7:00 uur 's ochtends in NL en ik lees dat je in het park loopt, heel bijzondere bezigheden ontmoet en behalve een jetlag heel blij bent dat je een tijdlang in het China mag zijn. Ik vind het helemaal geweldig voor je.

  • 03 Oktober 2011 - 05:34

    Mama Bets:

    Hé goedemiddag(voor ons goedemorgen) Suus...

    Tjéé wat een belevenis.
    Is het 's morgens om 7 uur ook nog donker? Kijk je dan wel uit in zo'n park!! Heel veel plezier aan de andere andere kant.

    Kusss

  • 03 Oktober 2011 - 07:39

    Daniëlla:

    Heej Suus,
    geweldig allemaal!! je verslagen zijn top, mag wel elke dag!!! geniet van je tijd in China. (verwerk Amerika maar rustig, allerlei verschillen die je nu tegenkomt..)
    Zal wel een groot verschil zijn de lengtes van de mensjes daar!
    Ga ik zo lekker mijn ontbijtje maken en jij kan bijna aant avondeten :)
    Have fun, a lots of fun en doe je best met je chinees!!
    (en dan ga ik gewoon maar naar drenthe...)

  • 03 Oktober 2011 - 07:41

    Lisette:

    Wouw dat klinkt als een hele nieuwe belevenis Suus!! Erg bijzonder om mee te maken lijkt me!
    Fijn dat je vlucht verder goed is geweest! Vanavond niet te vroeg naar bed gaan als je moe bent, maar proberen de normale tijden van daar aan te houden. Des te sneller ben je over je jetlag heen:)

    Veeeeeeeeeeeeeeeeeeeel plezier in China!!

    Dikkedikkedikke kus!!!

  • 03 Oktober 2011 - 08:09

    Janine:

    Heyyy lieve suus.. Klinkt echt super gaaf! Ben blij dat je al meteen zoveel goede indrukken hebt opgedaan en dat je goed bent in gebarentaal! Staan er voor de eerste dagen ook al dingen gepland of voornamelijk het overmeesteren van een jetlag?
    Suus good luck en take care.. Xoxoxo

  • 03 Oktober 2011 - 10:18

    Sharon:

    Hoi Suus!!

    Wauw wat klinkt dat allemaal super zeg, leuk om je reisverslagen te lezen! Jeetje, eerst ben je in New York en het volgende moment zit je gewoon in China! Hoe gaaf is dat.. En natuurlijk alles wat je nog te wachten staat! Ook leuk om je foto's te bekijken.. Heel veel plezier en geniet ervan, al ben ik er wel zeker van dat dat wel gaat lukken! Succes met het reizen en je verstaanbaar te maken tussen alle chinezen haha!
    Ik ben benieuwd naar je volgende verslagje!

    XX Sharon

  • 03 Oktober 2011 - 11:25

    Elza En Fam.:

    He suus, voel je je al een beetje een reusin of valt dat nog wel mee.
    ook in China wensen we je natuurlijk heel veel plezier en bedankt voor de reisverslagen die je bijna elke dag op internet plaatst, leuk om die te lezen.
    groetjes en tot lezens.

  • 03 Oktober 2011 - 13:59

    Lianne:

    Jeumig wat een uitzicht!

    Trusten;-)

  • 03 Oktober 2011 - 14:28

    Wim:

    Hoi Suus,

    Geweldig China jemineeee.
    Geweldig wat een uitzicht wouwwww.
    Geweldig je bent in Shanghai Ppffff.
    In een woord heeeeeeel mooooooiiiii.

    XXXXXXXX

  • 03 Oktober 2011 - 14:30

    MT:

    Hey Suus,
    Wat goed om te horen dat je veilig en wel in China bent. Wel een cultuurshock na de US denk ik, maar je bouwt het vanui NL wel op.
    Ik zie dat ik je goed geïnstrueerd heb m.b.t. het parkbezoek. Haha.. Eerst alle parken in NYC en nu in China. Hartstikke leuk! Je wordt een kenner en ik waarschuw je alvast: je kunt nooit meer normaal naar parken kijken.. Heb je nog goed tips, dan hoor ik het graag.
    Hele dikke kus en geniet van je reis!!

  • 04 Oktober 2011 - 09:35

    Corinne:

    Ja MT en Suus, parken zijn leuk om te bezoeken heerlijk in de natuur in de stad, maar in Kenia moet je daar toch wel erg mee uitkijken hoor!!

    Geniet ervan.

    Kus,
    Corinne

  • 04 Oktober 2011 - 10:50

    Eric:

    Klink allemaal wel weer heel goed. Ons een beetje de ogen uitsteken met die mooie verhalen ;)
    Heb je al babi pangang gegeten?? ;P
    Als ik het goed begrijp ga je nog een spoedcursus tai chi nemen?
    Meer verhalen!! Veel plezier nog!

  • 04 Oktober 2011 - 14:08

    Tante Jojo (gerard):

    allemachtig deerne wat prachtig! niet te vulle rijst éten want dan kriej van die spleet oogies!!
    geniet er moar vur mie bie!
    hihi dikke x

  • 05 Oktober 2011 - 14:50

    Mama Bets:

    dao cha betekent mes en vork voor als het echt niet lukt.............

  • 08 Oktober 2011 - 16:29

    Marijn:

    Wang-choau simoen kapiechiwinga minjoo kawasaki bami nasi goreng kupuluk ketjap asam....

    Ben je al weer een beetje van je jet-lag af???

    Dikke knuffel!

  • 10 Oktober 2011 - 10:25

    Carlijn:

    Ni hao!

    Hoe gaat het daar? Wat een leuke/heftige/spannende dingen maak je mee zeg! Ik ben benieuwd naar je volgende reisverslag, ik lees ze allemaal hoor (die van Cas ook)!!! Ik had al via m'n telefoon een reactie geschreven maar die kon ie niet posten -.- Maar nu heb ik lekker eventjes pauze op m'n stage, dus blijf maar lekker veel verslagen schrijven haha!

    Heel veel plezier, ik wacht met smart op je volgende verslag :)

    xx Carlijn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Susanne

Actief sinds 10 Jan. 2011
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 39312

Voorgaande reizen:

08 September 2011 - 28 Januari 2012

Mijn wereldreis

Landen bezocht: