Reistip: ga fietsen in Beijing - Reisverslag uit Peking, China van Susanne Kleverwal - WaarBenJij.nu Reistip: ga fietsen in Beijing - Reisverslag uit Peking, China van Susanne Kleverwal - WaarBenJij.nu

Reistip: ga fietsen in Beijing

Door: susannekleverwal

Blijf op de hoogte en volg Susanne

26 Oktober 2011 | China, Peking

Hooi!

Even een kort berichtje want ik heb zoveel plezier gehad gisteren:D Op aanraden van Frans en Olga (een vader en dochter uit Groningen) hebben we een fiets gehuurd via het hostel.

EN DAT WAS LEUK!!! Het verkeer is super hectisch hier en lopend de weg oversteken kan een hel zijn. Maar op de fiets is het zo ontzettend leuk!! Na twee minuten reed ik net zoals alle Chinezen doen, door rood (ik ben nog nooit zo vaak door rood gereden als gisteren), iedereen negeren en gewoon fietsen, als het fietspad niet vrij is: gewoon midden op de straat gaan fietsen, als een bus stopt om mensen in te laden, er gewoon rechts langs gaan: het pad is breed genoeg.

Dus dit is echt een reistip voor alle mensen die nog naar China gaan/willen: GA FIETSEN!!

O ja, ik zal nog wat foto's op de site zetten: van de Lama Tempel (de Boeddha is 18 meter hoog uit één stuk hout gemaakt en vanuit Tibet vervoerd naar Beijing, het staat in het Guinnes Book of Records) - Van Tian'mnm square - van Beihai park - de metro - 'het nest' 'the water cube' (Olympisch stadion) - de dierentuin (met levende muizen die ze bij de slangen in doen en piep kleine hokken voor de grote dieren en panda's natuurlijk) en de verboden stad :D

Groetjes!

  • 26 Oktober 2011 - 05:36

    Bets:

    Hi Suus..........ik weet niet of ik daar wel wil fietsen hoor...
    Leuk zeg, al die foto's en de pandabeer staat er op.
    Zie ik nu af en toe een jas en regen? Wat is dat nu?
    Geniet nog van de laatste paar dagen China.....

    Kusss

  • 26 Oktober 2011 - 07:33

    Carlijn:

    Hallo daar!!

    Wat een leuke foto's! Ben je ondertussen al uitgekeken op China, of wil je liever nog veel langer blijven??

    Liefs Carlijn

  • 26 Oktober 2011 - 08:10

    Marjolein:

    Hoi Suus,

    Haha, het lijkt me ook wel doodeng daar:P! Leuke foto's! Veel plezier nog in China!

    Liefs

  • 26 Oktober 2011 - 09:07

    Joke:

    Hoi Suus,
    ik ben in Duitsland aan het werk en zag ineens in mijn mail jouw verhaal langskomen! Heel erg leuk om hier te lezen hoe het gaat. Mooie foto's allemaal! Doe je de groeten aan Cas?

  • 26 Oktober 2011 - 10:54

    Manon Voskamp:

    Lieve Suus,

    Wat een avontuur weer; fietsen in CHINA! Je maakt nog eens wat mee zeg, en dat is nog maar een understatement! Ben je uniek als fietser in China? We missen je wel hoor! Wat een schitterende foto's maak je zeg, wat een tempels! Jij die door rood fietst, zo zo! Wat is er overbleven van die keurige sociale verstandige Suus?! Hoe is het weer in China? De verboden stad, wauw, wat zou ik dat ook graag willen zien! Al een leuke spleetoog tegengekomen? ;) Haha, grapje! Geniet ervan Suus en super dat je ons zo goed op de hoogte houdt! Geniet van je paar laatste dagen in China en alvast een heeeele goede reis! Pas goed op jezelf en geniet!!

    Veel liefs en kusjes,

    Non

  • 26 Oktober 2011 - 13:31

    Sharon:

    Haha wat een leuke foto's Suus! En die Boeddha is super! Laatste dagen in China zie ik, daarna door naar India, super gaaf! Hou ons op de hoogte!!! ;)

    Liefs Sharon

  • 26 Oktober 2011 - 21:39

    Ton:

    Wooooowww Susanne, wat een belevenis, het houdt maar niet op..
    Blijf genieten.. dikke kussss & de groeten aan Cas.

  • 27 Oktober 2011 - 10:27

    Joyce Ten Elzen:

    Haha fietsen is nou niet echt het eerste waar ik aan denk bij China :D Maar klinkt erg avontuurlijk!

  • 27 Oktober 2011 - 18:49

    Janine :

    Dus daar komt het gezegde; "Ga toch fietsen....", vandaan!!

  • 27 Oktober 2011 - 18:49

    Janine:

    Haha oke humor met mezelf :p was wel leuk he!! Vind het weer een leuk verhaaltje!! Have fun nog paar daagiesss... loveeeyouuu

  • 27 Oktober 2011 - 18:49

    Janine:

    Haha oke humor met mezelf :p was wel leuk he!! Vind het weer een leuk verhaaltje!! Have fun nog paar daagiesss... loveeeyouuu

  • 28 Oktober 2011 - 02:18

    Susanne:

    Even een reactie op mijn eigen verhaaltje;)

    Ik ben klaar om verder te gaan naar India. China blijft een leuk land maar de nieuwigheid is er ondertussen wel af. En in Beijing is het niet overdreven warm meer dus....

    En over dat fietsen, je bent zeker niet de enige fietser! Als je op de fiets zit komen andere fietsers van alle kanten op je af - en dat niet alleen, ook scooters gaan zo door het verkeer.

  • 29 Oktober 2011 - 11:37

    Elsa:

    leuke foto's en verhaaltjes mis je heel erg:-( wij gaan zo naar de BZTshow hoop je snel weer te spreken
    xxxx hou van jou <3

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Susanne

Actief sinds 10 Jan. 2011
Verslag gelezen: 568
Totaal aantal bezoekers 39309

Voorgaande reizen:

08 September 2011 - 28 Januari 2012

Mijn wereldreis

Landen bezocht: