Is het te vroeg voor een eerste indruk??? - Reisverslag uit New Delhi, India van Susanne Kleverwal - WaarBenJij.nu Is het te vroeg voor een eerste indruk??? - Reisverslag uit New Delhi, India van Susanne Kleverwal - WaarBenJij.nu

Is het te vroeg voor een eerste indruk???

Door: susannekleverwal

Blijf op de hoogte en volg Susanne

02 November 2011 | India, New Delhi

Ik ben er!!! IN INDIA!!!!
We zijn vannacht om 2 uur geland, moesten een tijd wachten tot we eindelijk naar het hostel gebracht werden en lagen uiteindelijk om 4 uur in bed.

Maar ik wou jullie toch mijn eerste indruk niet misgunnen! Dankzij alle negatieve dingen die ik gehoord had over India is het me reuze mee gevallen!

Even om de negatieve dingen te bevestigen die je veel hoort:
Ja, er ligt overal afval (zoals mijn vader zei: dan moet je je benen maar flink hoog optillen)
Ja, er zijn meer zwerfhonden dan 'gewone' honden in Twello of Eibergen
Ja, er zijn zwervers
Ja, ik heb twee kleine kinderen naast me gehad die aan mijn shirt trokken voor geld
Ja, het is ontzettend druk
Ja, iedereen rijdt op geluk niet op vaardigheden of regels
Ja, de badkamers hier zijn niet schoon
Ja, ik heb geen warm water bij de douche
Ja, het internet ligt er de helft van de tijd uit
Ja, er lopen een hoop oplichters rond

En dan de positieve dingen:
Ja, de vrouwen hebben hier super mooie kleding aan! Die kleuren joh, ongelofelijk!
Ja, de marktjes met die kleding zijn erg leuk om doorheen te lopen! Het glimt en glittert!
Ja, de mensen zijn heel erg vriendelijk. Er zijn vandaag al 5 mensen naar ons toe gekomen om te vragen of we de weg moesten weten
Ja, de treinen moet je echt een week van tevoren boeken - helemaal in november
Ja, ik dacht even dat ik opgelicht was (ja, nu al) maar het blijkt mee te vallen (hoort dit onder positief??)
Ja, we hebben de komende week een privé chauffeur. Eerst twee dagen in Delhi en daarna rijdt iemand ons naar Jaipur en is daar 3 dagen om ons rond te rijden en vervolgens neemt hij ons mee naar Agra
Ja, ik had de chaos niet aangekund als ik niet al gewend was aan de chaos van China
Ja, zelfs het oversteken gaat hier goed;)
Ja, de apen lopen hier over de kabels (ik heb geen idee wat voor een kabels, het zijn er zoveel)
Ja, als je water koopt moet je alleen flessen kopen waar ook nog een plastic bandje omheen zit, dan is het écht schoon water
Ja, het mooie aan India is, dat mijn mening morgen weer helemaal anders kan zijn

JAJAJA INDIA!!


  • 02 November 2011 - 11:53

    Marijn:

    Het is zo bijzonder dat ik gewoon met jou aan de klets ben op facebook, terwijl jij helemaal in het land van Aladdin zit (of was dat niet India...Bahgradad waar ligt dat?) en ik in het kleine (veeel rijkere en veeel schonere) Nederland.. echt maf!! Geloof het bijna niet! ;) Maar heb wel veel aan je eerste indrukken, want ze bevestigen toch wel wat ik een beetje dacht zonder er ooit te zijn geweest! En das gaaf om een beetje met je mee te reizen, in my own imagination ;)

    Veel plezier met de Sultan van New Dehli!

    XXXXXXX

  • 02 November 2011 - 12:04

    Carlijn:

    Het is nooit te vroeg voor een eerste indruk!
    Leuk dat je alweer zo snel wat hebt geschreven (ook leuk voor mij om in de pauze te lezen:) )!

    Heel veel plezier in India! Ik ga snel ook even spieken om Cas al wat heeft geschreven..

    xxx Carlijn

  • 02 November 2011 - 12:20

    Gerrit:

    He Susanne, leuk dat je een berichtje doet dat je goed over bent gekomen als ik dit eerst verhaal lees komen er vast nog mooie verhalen achteraan.
    Ga je de verhalen nog bundelen in een boekwerk ? (boekenweek geschenk)
    Heeeeel veeeeeeel plezier nog,

    Groetjes uit Borculo,

    Gerrit en Sietske.

  • 02 November 2011 - 12:27

    Ton:

    Het mooie is dat er maar één keer een eerste indruk is... Aan de andere kant is er een eerste om 's nachts aan te komen én vervolgens een eerste als je 's ochtends ziet waar je beland bent. Zoals eerder geschreven gewoon heel erg op je hoede blijven als het over geld gaat zonder vergeten maximaal te genieten. Heel veel sterkte & succes in het land van: "Sahib sir" en ik hoor weer graag van je.. ben nog steeds jaloers *haha*.

  • 02 November 2011 - 12:59

    Bets:

    Hoiiii Suus,

    Leuk leuk leuk!!! Wel alert blijven hoor. En wat is er nu nog leuker dan aankomen op het vliegveld en opgewacht worden door een "mannetje" met een groot bord "Susanne Kleverwal" in India...haha.
    Bovendien zie ik dat het daar 31 graden is. Wat wil je nog meer?
    Kom maar op met de nieuwe avonturen.
    Kusss

  • 02 November 2011 - 14:30

    Manon Voskamp:

    Suus!

    Wat een indrukken van India, nu al!!
    Fijn dat je het land zo snel kan ontdekken en dat je naast al die vooroordelen die toch waar zijn, ook al die mooie dingen meemaakt, POSITIEF! Ik houd wel van die positieve houding! Hoe zit het met de koeien op straat? Zijn die heilig en worden ze ook zo goed behandeld? WAAUW, een prive-chauffeur, heerlijk! Wat gaaf om apen over kabels te zien lopen alsof ze zoals vogels bij ons straat beeld horen! Vervelend dat de kinderen zo snel al bij je begonnen te smaken om geld.. Wat bijzonder dat de mensen in zo'n druk en vooral ook arm land toch zo vriendelijk zijn! En gaaf dat je direct zoveel van de cultuur ziet met al die mooie kleren! Ik ben benieuwd hoe jij er over een paar weken bij loopt! ;)Goed dat je door hebt wat het echte schone water is in een toch wel deels arm land als India! Nog een positief punt: je bent nooooooit alleen met de dichtbevolktheid daar! Maak er een fantastische tijd van alvast Suus!!!

    Dikke kus,

    Non

    P.S.: Je krijgt de groetjes van:
    - Mama
    - Papa
    - Symen
    - Joke Hartman en als klap op de vuurpijl:
    - Lodewijk Witteveen!

  • 02 November 2011 - 14:31

    Manon Voskamp:

    ..En probeer zo'n sultan of Indiase prins aan de haak te slaan, dan hoef je nooit meer te werken! (Maar ga vervolgens wel met deze sultan ergens in Nederland wonen. Kasteel Twickel heeft nog wel plek! Mooi dichtbij!)

  • 02 November 2011 - 15:26

    Lisette :

    WAUWWAUWWAUW wat een bijzondere gewaarwording daar!! Nu al!!! Apen over een kabels, leuke markten en als klap op de vuurpijl: een privé-chauffeur!!!:O Wat wil een mens nog meer??;)
    Fijn dat je goed voorbereid was op de situatie in India! Vallen alle mindere puntjes toch wat minder tegen:) En natuurlijk is het nog veel beter dat je er zo positief naar kijkt:D
    Ga en geniet van alles in India (en vooral van jullie privé-chauffeur/gids!!) haha.

    Tjukes!! Diiiiiiikke kus!

  • 02 November 2011 - 17:46

    Daantje:

    leukleukleukleukleuk allemaal, en ja dat negatieve valt toch wel mee... hier bij de appie hebben we ook zwervers :)
    leuk zo'n snelle update alweer en ook te lezen dat OT jaloers is, zie hem daar nog niet lopen... maarja jou ook niet als je dat 5 jaar geleden had gevraagd.
    have fun!!!

  • 04 November 2011 - 08:52

    Sharon:

    Heey Suusje!

    Leuk om je eerste indrukken te horen! Buiten de dingen die niet zo leuk zijn, klinkt het erg gaaf daar! Fijn dat de mensen daar zo aardig zijn. Have fun and take care!

    XX Sharon

  • 05 November 2011 - 11:20

    Linda:

    He nichie,

    Ook ik ben aangestoken door het onvermijdelijke volg-Susanne-op-reis! Ik moet bekennen dat ik (nog) niet alle verhalen heb gelezen, maar ik vind dat je heeeeeel erg leuk en enthousiast schrijft, erg aanstekelijk! Ook ik ben wel een beetje jaloers hoor! Ik zit dit te typen terwijl in mijn ooghoeken Carleen rondjes om haar as draait totdat ze duizelig wordt en dan begint ze te lopen, lijkt wel een dronken mannetje! hihihhi

    HEEEEEEL veel plezier daar!! Enne; mijn ervaring uit Zuid Afrika; we liepen in een buitenwijk en dr achtervolgde een man ons. Ik heb hem duidelijk laten blijken dat ik hem gezien had en Eric deed dat ook en toen ging hij er gelukkig weer vandoor. Misschien kun je dr wat mee.... en goed je geld tellen dat je terugkrijgt. Laat de mensen achter je maar fijn wachten totdat je uitgeteld bent!
    Nou, ik zal ophouden met mijn moderlijke adviezen ;)

    Dikke kus,
    Linda

  • 05 November 2011 - 20:27

    Janine:

    Heee liefje!!

    Sorry dat ik zo laat ben dit keer, iedereen heeft al een reactie geplaatst en daar kom ik nog een keer aan! Het is toch een magisch iets, dat de computer in Eibergen meteen jouw blog opent als hij aangezet wordt.. Maar ik kan er nog maar geen genoeg van krijgen!! Vind het allemaal zo gaaf om te lezen en wou dat ik er zelf bij kon zijn! De verhalen in combinatie met de foto's maken onderhand een globaal beeld van hoe ik het me daar kan voorstellen.. Een beetje zoals Marijn zegt, lees ik net, om een beetje met je mee te reizen .. in my own imagination ;) jij moet je echter wel scherp houden en je imagination even onder controle houden heb ik het idee :p ik denk dat zelfs de apen (op weet ik wat voor kabels, er hangen er zoveel) je daar nog kunnen oplichten!

    dit was het weer voor nu, pas goed op jezelf en op Cas, lief zijn voor mekaar, geniet ervan want voor je het weet zit je weer met ons opgescheept en dan wou je dat je nog verder was dan dat geografisch gezien mogelijk is haha!

    ik ga maandag tm vrijdag naar tsjechië, ik zit erover te denken om mijn laptop mee te nemen dan kunnen we mss nog wel skypen!! dan zitten we allebei ver van huis en dan doe ik ook alsof ik al heel lang weg ben hahaha..

    ik mis je! kusjesssssss

  • 05 November 2011 - 20:28

    Janine:

    Oh kak, mijn verhalen worden altijd langer dan geplan(d?)(t?) en ik skip de reacties van anderen die zo lang zijn hahahaha .. maar je moet m wel lezen hoor!!

    Oh trouwens, Karwei Eibergen zit bij de top 3 beste karwei van Nederland.. 22 November hebben we feest en dan krijgen we de definitieve uitslag! (Ik moest het even aan je kwijt :))

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Susanne

Actief sinds 10 Jan. 2011
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 39311

Voorgaande reizen:

08 September 2011 - 28 Januari 2012

Mijn wereldreis

Landen bezocht: