De eerste dagen India - Reisverslag uit Vāranāsi, India van Susanne Kleverwal - WaarBenJij.nu De eerste dagen India - Reisverslag uit Vāranāsi, India van Susanne Kleverwal - WaarBenJij.nu

De eerste dagen India

Door: susannekleverwal

Blijf op de hoogte en volg Susanne

10 November 2011 | India, Vāranāsi

Na mijn eerste indruk zijn nog vele indrukken gevolgd - natuurlijk. Dus maar weer een verslag, van dag tot dag (bij jullie wordt het al bijna tijd voor Sinterklaas, dus rijmen maar!! Is hij trouwens al aangekomen?)

De eerste dag hebben we dus vooral rond gelopen, de tweede dag hadden we een chauffeur dus hij kon ons mooi rondcrossen door het verkeer van Delhi. We zijn naar een tombe geweest, een tempel, monument, ruïne, druk druk.. Ze waren allemaal super mooi en echt heel erg anders dan in China. Het leuke hier is dat ze het niet erg vinden om ruïnes te laten staan, dat zie je in China niet.

De volgende dag zijn we op eigen houtje naar een tempel gegaan met de metro, dat is trouwens heel erg goed geregeld in Delhi. Die tempel was echt super mooi - helaas mochten we geen foto's maken, zo zonde.

En de dag erop was het al zover: Bumpi stond op de stoep! Onze eigen chauffeur. Hij heeft ons naar Jaipur gereden, de hoofdstad van Radjastan - een provincie van India. Een provincie met veel woestijn en bergen, jeminee wat mooi.
De snelweg is echt helemaal niet te vergelijken met die in Nederland. Kamelen, trekkers, winkeltjes langs de weg, zand, slecht wegdek, overstekende fietsers, noem het maar op.
Onze chauffeur had een favoriet onderwerp: Wiskey (gelukkig dronk hij alleen 's avonds). Of eigenlijk twee: ook seks, maar daar kon hij het met mij natuurlijk niet over hebben - ik ben een vrouw. Dan had hij het met Cas over 'Het super geheime'. Voor de rest was het een leuk vent, hij wist veel van de omgeving en we konden hem uithoren over Indiaase gebruiken enzo. Na ongeveer 6 uur rijden waren we in Jaipur, een leuk hotel, eigenlijk veel te duur voor ons.

De volgende dag hebben we daar op een olifant gezeten!! Een échte olifant, leuk joh!!! Het deinen van dat beest en je moeten vasthouden wil je niet omvallen en die poten poe! Wat een belevenis. Ook het terug naar beneden lopen (we gingen omhoog naar het Amber fort op de olifant, leuk fort trouwens) was leuk, tussen de olifanten door zigzaggen, ik heb me nooit gerealiseerd dat ze zó groot zijn! Daarna nog wat toeristendingen gedaan, net zoals de volgende dag (je ziet wel wat op de foto's ;).

Ondertussen was ik trouwens al geveld door een fijne Indiaase voedselvergiftiging (of dat denk ik) dus alles ging in een wat langzamer tempo - daarbij: Cas is een ontzettend goede verzorger. Dus als iemand er één nodig heeft als we terug komen, misschien moet je dan aan hem denken;).

Na Jaipur zijn we naar Agra gereden, naar de Taj Mahal - het enige wat de meeste mensen kennen van India. Nou, het is inderdaad een super mooi gebouw. Een enorme tombe gebouwd door een man uit liefde voor zijn vrouw, hoe lief! Daar ben ik ook met de twee jongens op de foto geweest (zie foto's), maar toen ze kiss kiss gingen roepen zijn we maar weg gegaan! Ik heb nog nooit een Indiaase zo dicht bij me gehad hahaha. Het leuke hier is, dat ze helemaal niet geheim doen over het feit dat ze ons interessant vinden. In China verborgen ze het en als ze stiekem foto's aan het maken waren en je keek naar ze, deden we of we wat anders aan het doen waren. Hier niet hoor! En hoeveel handjes ik al geschud heb, geen idee.. Maar wel heel erg leuk! Vooral de kinderen vind ik super gezellig. Gister bij de trein zat er een meisje en elke keer als ik glimlachte dan kreeg zij een glimlach van oor tot oor en toen we haar weer aan de andere kant van het spoor zagen staan heb ik nog nooit een meisje zo enthousiast zien zwaaien.

's avonds trouwens nog naar de dokter geweest, toen ik bijna van mijn graatje ging bij de Taj Mahal werd het maar tijd;) Een hoop pillen voorgeschreven gekregen, ik had geen idee wat en hoe.. De apotheek hier trouwens, voor diegene die Harry Potter kijkt: stel je even de winkel van Mr Olivander voor, allemaal (metalen) doosjes en de beste man trekt een willekeurig doosje uit de muur en daar zitten allemaal verschillende pilstrippen in en dan moet je maar hopen dat hij weet wat hij doet. Niks geen recept, uitleg, nee joh: jij moet 5 pillen hebben? Nou, dan knippen we 5 pillen uit deze strip!

En de dag erop zijn we voor het eerst met een Indiaase trein geweest. Het perron en het systeem is wat minder georganiseerd dan in China, de bedden zijn hier wel beter, het geschommel dan weer niet. Vervolgens werden we om 4:20 wakker gemaakt dat we om 4:40 aan zouden komen, precies op tijd - en dat verbaasde ons de treinen hier hebben altijd vertraging hadden we gehoord. Een uur later zei de man dat we eruit moesten maar hij riep ons net op tijd terug want we waren nog een treinstation te vroeg. Uiteindelijk waren we rond 7 uur in Varanasi, je vraagt je toch af hoe ze het voor elkaar krijgen.

En daar zijn we dus nu, morgen gaan we rondkijken hier en voor vandaag heb ik niks meer in de planning!

dag dag!

  • 10 November 2011 - 09:58

    Marijn:

    ooh wat mooi weer allemaal! Ik word met de dag jaloerser (behalve op de voedselvergiftiging!) Hoop niet dat Olivander je nog meer vergiftifd heeft.. beterschap!!! Hang on in there babe ;) Have fun in Varanasi!

  • 10 November 2011 - 10:14

    Wim:

    Hallo Suus,

    Wat een verhaal het is elke keer zo mooi , dat je helemaal mee gaat in het verhaal van begin tot eind.
    En weer geweldige foto's sommige lijken wel ansichtkaarten.Heel veel plezier doeiiiiii.

    XXXXX

  • 10 November 2011 - 10:17

    Joyce Ten Elzen:

    Oeh Wauwie wat een mooie foto's!!! Passen wel echt in het beeld dat ik van India heb..Neem je voor ons een olifantje mee terug? Lijkt me ook wel wat zo'n ritje!

  • 10 November 2011 - 10:22

    Joke:

    Hoi Suus,

    ik hoop dat je snel weer opknapt!

  • 10 November 2011 - 10:35

    Tante Jojo:

    meid wat een verhalen! en wat een ongelooflijk veel indrukken moeten jullie in een zo'n korte tijd verwerken! iedere x als er een reis verslag is ga ik eerst een bakkie koffie zetten omdan te kunnen genieten van je nieuwe verhalen! deze x was het zoveel dat ik alles nog maar een x heb gelezen. sinterklaas komt zaterdag aan! nog twee nachtjes slapen en dan mogen we de schoen zetten :-) ben je al wel weer wat opgeknapt na harrypotterpillen? de foto"s zijn weer van super kwaliteit! geniet even van je rust. dk

  • 10 November 2011 - 12:27

    Loulou:

    Mooie foto's en leuke verhalen! Geniet ervan meid!

  • 10 November 2011 - 14:24

    Sharon:

    Hello Suus!

    Op de foto's ziet het er super mooi uit daar zeg! Grappig dat de mensen daar zo naar jullie opkijken, alsof je god bent haha. Op een olifant rijden lijkt me ook gaaf zeg!
    Nou ik hoop dat je snel weer beter bent hoor, en dat die rare pilletjes maar mogen werken haha!
    Succes en have fun..

    XX Sharon

  • 10 November 2011 - 14:30

    Manon Voskamp:

    Suuuuuus!

    Wauuww, wat maak je weer allemaal mee, Suus! Ik ben natuurlijk nog steeds ontzettend jaloers, maar wat gaaaaf!! Je hebt het natuurlijk ook echt verdiend! Wat fijn dat de mensen daar zo leuk zijn en zo vriendelijk en vooral ook zo enthousiast! Ook heel fijn dat die Indiase jongen zo van je weg was dat hij niet terugdeinste voor een heerlijke zoen! ;) Nieuwe ervaring, laten we maar zeggen! En waauw, wat geweldig om op een olifant te rijden en wat een mooi beest is het! Ook zo mooi oosters versierd, leuk! Mag ik 'm hebben? Ik denk dat dat heel makkelijk binnen die 20 kg past! Hier is inmiddels almost FREEZINGG met temperaturen van rond de vijf graden, buuuh! Je schrijft heel erg leuk, dus kom maar op met die verhalen uit Varanasi!! Geniet ervan!!

    Dikke kus,

    Non

  • 10 November 2011 - 14:31

    Manon Voskamp:

    P.S.: die bril staat je ook leuk!

  • 10 November 2011 - 14:45

    Carlijn:

    Wauw!!!!

  • 10 November 2011 - 14:47

    Carlijn:

    Oké, dat was wel een heel erg korte reactie... Maar t was het eerste dat in me naar boven kwam.

    Ik hoop dat je je snel weer beter voelt zodat je nog veel meer leuke dingen kunt gaan zien en bezoeken!

    Liefs Carlijn

  • 10 November 2011 - 15:19

    MT:

    Zo.. eindelijk eens eerder dan je pappie. Ik profiteer ervan dat we in Twello tijdelijk geen internet hebben. Ook geen tv of telefoon trouwens. UPC is aan het werk. Eigenlijk helemaal niet leuk, maar in dit geval doe ik er mijn voordeel mee. Haha..
    Het is hartstikke leuk om op deze manier je reizen te volgen! Over je schouder reis ik dan ook een beetje met je mee. Je valt van de ene cultuur in de andere. Heel bijzonder. De foto's zijn erg mooi en jij ziet er supergoed uit! Alle ongemakken zijn je niet aan te zien (op de foto's dan) en ik hoop dat je snel weer helemaal beter bent. Geniet ervan!
    Dikke kus, MT

  • 10 November 2011 - 15:47

    Marijn:

    En nog bedankt, ook namens Maarten voor je super leuke kaartje!!! Hij wordt ingelijst ;)

  • 10 November 2011 - 19:06

    Bets:

    Hoooiii Suus,

    Hebben jullie die naam bedacht voor de chauffeur....Bumpi... of heettie echt zo?? Te gek toch, een eigen chauffeur, die jullie dan ook nog naar te gekke plekken, plaatsen brengt.

    En wat een prachtige foto van het water palace.

    Hoop dat de pilletjes geholpen hebben en dat je je weer een beetje beter voelt. En Cas...bedankt voor de goeie zorgen.

    ga maar lekker verder met genieten enne Suus....gefeliciteerd met pappa's verjaardag.

    Kusss

  • 10 November 2011 - 19:08

    Bets:

    ....en met MT's verjaardag natuurlijk!!

  • 11 November 2011 - 11:50

    Elza En Fam.:

    Volgens ons mis je ons nog helemaal niet. Leuke foto's en geniet er lekker van. Sinterklaas komt morgen in Nederland hoor, ik weet niet of je daar nog een schoen over hebt?
    Groetjes

  • 15 November 2011 - 11:38

    Elza En Fam.:

    Volgens ons gaat het wel goed daar en mis je de Sinterklaasintocht nog niet. We gaan er van uit dat de voetselvergiftiging al over is. Leuke foto's en tot de volgende keer, geniet ze, doei.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Susanne

Actief sinds 10 Jan. 2011
Verslag gelezen: 372
Totaal aantal bezoekers 39308

Voorgaande reizen:

08 September 2011 - 28 Januari 2012

Mijn wereldreis

Landen bezocht: